خوب چند روز پیش کتاب کاهن معبد جینجا رو خوندم.

خیلی اتفاقی چشمم به کتابش خورد و چون دلم میخواد در مورد ژاپن اطلاعات بیشتری داشته باشم خریدمش:)

نویسندش وحید یامین پور هست.من اصلا نمیشناسم و کلا من سلبریتی های ایرانی رو نمیشناسم معمولا.

فقط مامانم بهم گفت قبلا مجری برنامه جهان آرا بوده.من حتی عکسش هم ندیده بودم:/

و گفتم، فقط از سر کنجکاوی کتاب رو خریدم تا در مورد دید ایرانی که به ژاپن سفر کرده بدونم.

در واقع یامین پور دعوت شده بود که بره و توی مراسم یادبود حادثه ی هیروشیما شرکت کنه.حادثه ی هیروشیما واقعا دردناکه..توی کتاب یکی از کسایی که توی اون حادثه بوده میگفت یک ثانیه بعد از برخورد بمب اتم، بمب یه عالمه گرما تولید کرده و گوشت همه ساکنان اونجا رو کباب کرده.

و میگفت از بس بوی گوشت کبابی میومده ما نمیتونستیم تا چند وقت بعدش گوشت بخوریم!

وحشتناکه و میدونید چه چیزی منو آزار میده؟این که توی این مراسم گرامیداشت که یامین پور شرکت کرده آمریکایی ها صف اول قرار داشتن و حتی گل هم اهدا کردن:)واقعا..تف.

و تازه ژاپنی ها توی مراسم هیچ اشاره ای به اینکه آمریکایی ها این کارو کردن نداشتن و میگفتن ما صلح میخوایم.همین.

و میدونید چیش از همه بدتره؟!ژاپنی ها میگن ما این بمب اتم رو دوست داریم چون جنگ رو تموم کرده.(توی کتاب در موردش توضیح مفصل داده بود)ولی اونجا نویسنده نوشته حتی اگر بمب اتم نمیخورد به ژاپن جنگ جهانی اول تموم شده بود:))گاد.

و چیزی که از همه بیشتر اعصابمو خورد میکنه اینه که ژاپنی ها با افتخار عکس اوباما رو زده بودن توی موزهشون که اومده بوده اونجا..حالا این زیاد مهم نیست..ولی چیزی که رواعصابمه اینه که از اوباما پرسیدن شما از بابت زدن بمب اتم متاسفید؟و اون گفته نه!

چقدر میتونه یه آدم کثیف باشه؟!

واقعا نمیتونم درک کنم..چطور این همه آدم رو کشتن و بعد میگن نه متاسف نیستم-__-

اینقدر اعصابم خورد شد بعدش که دلم میخواد همه جا برم و این اتفاق رو داد بزنم

و چیزی که بیشتر اذیتم میکنه این همه وقاحت ژاپنی ها رو.من واقعا ژاپن رو تحسین میکنم به خاطر فرهنگشون.فرهنگ واقعا غنی ای دارن و خیلی تاریخ قدرتمند و مقتدری دارن ولی...چطور به این همه خودباختگی رسیدن؟قابل درک نیست.(یه چیزی که یادم رفت بگم این بود که توی کتاب اشاره شده بود روی میز رییس جمهور آمریکا تلفن پاناسونیک ژاپنی نیست و یه مارک تلفن آمریکاییه و این فقط یه شایعه ای بیشتر نبود که به خورد هممون دادن.)

خوب حالا بیخیال.

من همونطور که بالا گفتم اطلاعات چندانی در مورد وحید یامین پور نداشتم.ولی از کتاب معلوم بود واقعا اطلاعات بالایی داره

همه وقایع رو به خوبی توضیح داده بود و کاملا معلومه علم همه چیزها رو داره.از اون آدمای دوهزاری نیست که فقط اسم در کردن.

به خوبی ژاپن و وضعیت اقتصادیش رو توصیح داده بود و واقعا دیدم نسبت به ژاپن رو بازتر کرد و دیگه فقط اون انیمه های گوگولی رو نمیبینم.یکم هم حقایق رو باید دید.

و به هرحال ازش لذت بردم و به کسایی که در مورد ژاپن میخوان بیشتر بدونن پیشنهاد میکنم:)